sobota 21. listopadu 2015

Recenze: Srovnání houbiček na makeup (Beauty Blender, Ebelin, Real Techniques, no name houbička z AliExpress)

Ahoj.
Slibovala jsem vám srovnání houbiček na make-up, tak tady je. Během několika měsíců jsem nakoupila originární Beauty Blender, houbičku od Ebelin z drogerie Dm, od Real Techniques a také jednu z AliExpress. V čem se liší? Vyplatí se investovat do originálního BB? To jsou otázky, na které vám, doufám, dnes odpovím.


Nejdříve obecně k houbičkám tohoto typu. Prvním průkopníkem zvláštních houbiček ve tvaru kapky byl Beauty Blender. Tady to všechno začalo. Od té doby, co se objevila na trhu tahle růžová hubka, ji chce skoro každý, kdo se o make-up alespoň trochu zajímá, vyzkoušet. Co vím, tak si ji většina hlavně zahraničních blogerek velice chválí. Měla by vám pomoci snadno nanést váš make-up a zanechat váš obličej naprosto dokonalý, bezvadný a krásný. Jediné, co vám k tomu stačí, je houbičku namočit, pozorovat jak nacucáním vody zvětší svůj objem až o polovinu, vymačkat přebytečnou vodu a vmačkáváním a pohopsáváním houbičkou po tváři make-up zapracovat.  Na tomto principu by měly pracovat i všechny ostatní houbičky, které doma mám a které se Beauty Blenderem inspirovaly. Kromě make-upu samozřejmě můžete houbičkou zapracovávat i krémové tvářenky, rozjasňovače, korektory nebo i pudr. Ke všem těmto účelům (kromě korektoru) tyto houbičky používám. Především na pudr se mi hodně osvědčily.

Zleva: Beauty Blender, AliExpress, Ebelin, Real Techniques

Zleva: Beauty Blender, Real Techniques, Ebelin, AliExpress

Beauty Blender

Já za sebe mohu potvrdit, že všechno, co jsem popsala v předchozím odstavci, Beauty Blender opravdu dělá. S jeho pomocí se mi make-up nanáší skvěle, baví mě to a hlavně výsledek stojí za to. Sice trochu ubírá na kryvosti make-upu (to všechny tyto hubky), ale za to pleť potom vypadá překrásně a jako bez make-upu. Něco jako maska vám s BB opravdu nehrozí, zapracuje make-up skvěle do všech i hůře dostupných částí obličeje a já ho nyní používám daleko radši než štětce. Hodně často bývá srovnávána s ostatními houbičkami a vyzdvyhována pro svoji měkkost. S tím také souhlasím. Z těch, které mám doma, je tahle rozhodně nejměkčí, nejlépe se sní "hopsá" po tváři, protože je pěkně poddajná a flexibilní. Dostanete k ní i praktický obal, ve kterém můžete svoji houbičku skladovat. Nasaje také nejméně vody. Práce s ní je tedy nejkomfortnější. Zdálo by se, že je Beauty Blender opravdu skvělý, ale má i své mínusy. Za prvé je příšerně drahý. Koupíte ho v Sephoře za 450 Kč. Já jsem ho kupovala s 20% slevou, která sice pomůže, ale žádná sláva to pořád za houbičku není. Za druhé příšerně rychle podléhá zkáze, což je v kombinaci s jeho cenou dost peklo. Hned při druhém mytí se mi hubka začala drolit v ruce a mám v ní teď malé dírky. Musím na ní být opravdu hodně opatrná, protože je velmi křehká a velmi snadno se zničí. Pokud máte dlouhé nehty, tak vám houbička asi moc dlouho nevydrží. Poslední věcí, která mi na BB vadí, je fakt, že při každém mytí z ní teče růžově zbarvená voda. UPDATE: Po asi dvaceti umytích už růžová voda při jejím praní neteče.


Suchá houbička

Houbička od Ebelin

Tohle byla moje první houbička tohoto typu a byla jsem okamžitě nadšená. Stejně jako BB po namočení zvětší svůj objem, i když možná nepatrně méně. Nasává do sebe ale o něco víc vody a díky tomu, že je tužší než BB, nedá se z ní voda tak dobře vyždímat. Není ani tak poddajná jako BB a vrátit se do původního tvaru potom, co ji zmáčknete, ji trvá o něco déle. Maličko to znepříjemňuje aplikaci, ale na výsledek to v podstatě nemá vliv. Stejně jako s BB je po použití Ebelin houbičky moje pleť krásná a make-up je neuvěřitelně přirozený. Konečný efekt je tedy podle mě od BB nerozeznatelný. Výhodou této houbičky je rozhodně cena, která je asi 129 Kč. Její dostupnost je také lepší, protože ji seženete v každé drogerii Dm. Materiálem se od sebe BB a Ebelin trochu liší. BB je naomak jako molitan a Ebelin je takový hladší, méně pórovitý a připomíná materiál takových těch lepších (latexových?) aplikátorků na oční stíny. Díky zřejmě odlišnému materiálu se s houbičkou o maličko jinak pracuje, ale zase se vůbec neničí při praní. I po několika měsících je v podstatě jako nová.


Zleva: namočený Beauty Blender a suchá Ebelin; namočený Beauty Blender a namočená Ebelin

Miracle Complexion Sponge aneb houbička od Real Techniques

Tato houbička se od ostatních liší především tvarem. Místo boubelaté prdelky má plošku, kterou můžete make-up zapracovávat. Tenhle fakt není výhodou ani nevýhodou, je to pouze věc preferencí. Mně osobně se make-up nanáší skvěle s oběma druhy houbiček. Prdelkou můžete víc "ťupat" a pohopkávat. Ploškou můžete nanášet krátkými rychlými tahy. Díky tomuto tvaru se mi ale s houbičkou špatně nanáší krémová tvářenka. Na to mám radši kulaté konce ostatních houbiček. I tahle houbička po namočení viditelně zvětší svůj objem a make-up zapracovává dokonale. Rozdíl ve výsledném efektu od předchozích dvou houbiček nevidím, všechny dělají stejně hezkou pleť. Materiálem se Real Techniques podobá spíše Ebelin houbičce. Je ale o poznání měkčí a co se takové té flexibility a množství nasáté vody týče, tak je podle mě přesně mezi BB a Ebelin. Cena, za kterou jsem ji kupovala já na veletrhu Beauty and Spa je krásných 149 Kč. V e-shopech ji ale většinou koupíte za nehorázné částky jako 250 Kč + poštovné a podobně. Stejně jako Ebelin se ani tato houbička při praní nijak nepoškozuje. Celkově mi za 149 Kč přijde jako taková nejlepší volba. Nevýhodou je ovšem její špatná dostupnost.


Namočené houbičky zleva: Beauty Blender, Real Techniques, Ebelin

Houbička z AliExpress

Poslední houbičkou, kterou jsem si koupila je tato z AliExpress. Vzala jsem úplně tu nejlevnější, kterou jsem tam našla, takže stála asi 10 Kč. Zajímalo mě, jestli se bude nějak výrazně lišit od těch, které už doma mám. A liší. Ze všech, které jsem vám ukázala, je jednoznačně nejhorší. Je maličká, menší než ostatní a po namočení se nestane nic. Svůj objem nijak nezmění, nacucá jen spoustu vody a to je vše. Navíc je tato houbička i nejtvrdší ze všech. Je tak tuhá, že aplikace s ní se stává nepříjemnou, protože hopsat si s ní po tváři prostě bolí. Jelikož je malinká a nezvětší se, zapracovat make-up s ní trvá daleko déle než s ostatními a výsledek tak dobrý není. Netvrdím, že je to katastrofa, ale upřímně radši použiji jakýkoli štětec než tuhle houbičku, výsledek je průměrný a chybí tomu ten neuvěřitelně přirozený vzhled perfektní pleti. Houbička je materiálem podobná Ebelin a Real Techniques, je ale o mnoho tužší a pevnější, což je na škodu.


Zleva: namočený AliExpress, namočený Beauty Blender

Vzhledem k tomu, že moje popisy byly poměrně zdlouhavé a obsáhlé, shrnu pro vás ještě jednou ty nejdůležitější výhody a nevýhody jednotlivých houbiček:

Beauty Blender

+  unikátní měkký a poddajný materiál
+  pro mě asi nejpříjemnější aplikace
+  po použití zaručí efekt dokonalé pleti

-  vysoká cena
-  krátká životnost
-  kombinace vysoké ceny a snadného poničení --> nutnost častější výměny houbičky
-  při mytí pouští barvu

Houbička od Ebelin

+  nízká cena 
+  dobrá dostupnost
+  po použití zaručí efekt dokonalé pleti
+  příjemná aplikace
+  praním se neničí

-  není tak měkká jako BB
-  nasává víc vody a musí se lépe vymačkat

Miracle Complexion Sponge aneb houbička od Real Techniques

+  nízká cena (pokud se zadaří ji výhodně koupit)
+  po použití zaručí efekt dokonalé pleti
+  příjemná aplikace
+  praním se neničí

+/-  není tak měkká jako BB, ale je měkčí něž Ebelin
+/-  tvar (nemá tu klasickou prdýlku, což by někomu mohlo vadit při nanášení tvářenky, má ale plošku, což by mohlo víc vyhovovat při nanášení make-upu)

-  špatná dostupnost

Houbička z AliExpress

+  cena
+  praním se neničí

-  špatná dostupnost
-  make-up nanáší průměrně
-  nezvětší objem po namočení
-  tvrdá a tuhá
-  nepříjemná aplikace
-  celkově nemá žádné benefity, které by se od takové houbičky daly očekávat

Ještě bych vám chtěla ukázat balení dvou malých houbiček od Ebelin, které jsem koupila asi za 99 Kč v Dm. Tyhle houbičky jsou určeny především na korektor, protože díky své velikosti se s nimi dobře dostanete k nosu nebo pod oči. Houbičky jsou v podstatě maličké kopie své velké růžové sestry. Stejný materiál i finish. Také se po namočení zvětší. Já je ráda používám na korektor pod očima, protože mi na to přijde ta standardní houbička příliš velká.


Namočené houbičky

A na konec malý bonus a možná tip pro vás. Spousta lidí si stěžuje, že jim houbičky nejdou dobře umýt a že jim na nich zůstávají fleky od make-upu. Ze začátku jsem své houbičky myla mýdlem nebo šamponem a měla jsem stejný problém. Potom jsem ale zkusila čisticí gel na obličej od Garnier a ten houbičky vyčistí skoro dokonale. Navíc obsahuje trochu alkoholu, takže mám i lepší pocit ze zabitých bakterií v houbičce. Trochu jsem se nejdřív obávala, jestli se tím houbičky nezničí, ale vypadá to, že jim gel nevadí o nic víc než předtím mýdlo.


Závěrem bych to tedy shrnula tak, že bych vám za sebe doporučila houbičky Beauty Blender, Ebelin a Real Techniques. Ty podle mě stojí za vyzkoušení a já je mám všechny ráda. I když je každá trochu jiná, mají své výhody i nevýhody, dělají všechny krásnou pleť. Pokud jste nikdy žádnou podobou houbičku neměli, doporučila bych vám asi zkusit tu Ebelin. Když vám tahle nebude vůbec vyhovovat, řekla bych, že vás nenadchne žádná. Je to asi nejsnadnější a nejlevnější způsob, jak zjistit, jestli jsou houbičky to pravé pro vás. Pokud přemýšlíte, jestli se vyplatí investovat do originálního Beauty Blenderu ze Sephory, já myslím, že pokud nemáte s žádnými houbičkami zkušenost, tak určitě ne. Pokud máte třeba tu z Dm a máte ji rády, se slevou bych možná o BB uvažovala. 

Doufám, že se vám tato dlouhá a obsáhlá recenze líbila a že vám pomohla se rozhodnout, jestli houbičku na make-up potřebujete, nebo ne a popřípadě i kterou.

Vy mi dejte vědět, jestli některou z nich máte nebo nad její koupí uvažujete.




29 komentářů:

  1. Krásně zpracovaný článek. Já na houbičky nikdy nebyla, ale myslím, že podlehnu a nějakou vyzkouším. Zkusím mrknout po té Ebelin.

    Radu - UltimateChic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Nemůžu ti sice zaručit, že tě aplikace houbičkami ohromí jako mě, ale myslím, že za vyzkoušení stojí :)

      Vymazat
  2. Moc hezký článek. Já tedy používám štětce a houbičku jsem ještě nikdy nevyzkoušela, možná si říkám že bych měla. Nejvíce mě zaujala od Ebelin, už jsem na ní v Dmku koukala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji za sebe doporučuji, ale s těmi houbičkami je to těžké, holt někomu to vyhovuje, jinému ne. Já jsem do toho šla poměrně skeptická a myslela si, že mi štětce nic nemůže nahradit, ale mýlila jsem se :)

      Vymazat
  3. Skvělý článek. Pokukovala jsem po BB, ale ted si říkám, že to za ty peníze nestojí. Asi nejdřív vyzkouším DM a uvidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že je lepší nejdřív zkusit tu houbičku z Dm. Ano, vidím rozdíl mezi ní a original BB, ale není podle mě tak markantní. Spíš jde o to zkusit si, jestli ti je vůbec aplikace houbičkami blízká, nebo ne.

      Vymazat
  4. Ufff, díky, tvůj článek zrovna přišel vhod, protože jsem se akorát chystala napsat si Ježíškovi od BB ze Sephory, no a myslím, že po tom, co jsem si přečetla to radši neudělám a namísto toho ho tam pošlu pro nějakou dekorativku :)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně zpracovaný článek :) já mám tu od Ebelin a taky jsem s ní spokojená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, jsem ráda, že má i někdo další stejnou zkušenost :)

      Vymazat
  6. To je luxusní článek! Paráda.
    Vlastním jen ty malé ebelin houbičky a jsou mi velmi příjemné, používám je právě na korektor.
    Popřemýšlím o nějaké větší houbičce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Popřemýšlej, pokud máš ráda ty malé, tak tě velká skoro určitě nezklame.

      Vymazat
  7. Vlastním houbičku od Ebelin, tu klasickou i ty menší a jsem z nich opravdu nadšená, ničím jiným se takhle krásně makeup a korektor nezapracuje. Čistím je žlučovým mýdlem, to je zaky takový malý zázrak za pár korun, nejen na fleky :-D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím. O žlučovém mýdle slyším poprvé, zní to trochu děsivě, ale možná po něm kouknu, díky za tip :)

      Vymazat
  8. Super článek! :) Já používám na nanášení make-upu štětec a celkem mi vyhovuje, ale po houbičce jsem se už také dívala (hlavně kvůli kladným recenzím) Jen se bojím, jestli by mi to s ní šlo :D Každopádně chci někdy nějakou vyzkoušet :)
    Infinity of Colors

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dokud nezkusíš, tak nezjistíš :) Do té Ebelin houbičky to zas taková investice není i kdyby to pak nevyhovovala. Co se týče aplikace, tak na You Tube je spousta návodů na to, jak houbičku správně používat.

      Vymazat
  9. Teda přiznám se, že tu od Ebelin používám už rok a i po namočení je jako šutr :D Že bych jí teda namáčela krátkou dobu? Až mě občas při nanášení make-upu bolí zápěstí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je rozhodně tvrdší než RT nebo Beauty Blender, ale mně to upřímně zase tolik nevadí :)

      Vymazat
    2. Tak dnes jsem si koupila novou houbičku Ebelin v DM. Úplně to změnili a teď je houbička hooodně měkká a ani po 6 hodinách od vyždímání se pořádně nevrátila do původního tvaru. To mi hlava nebere. Ta tvrdší byla opravdu mnohem lepší :(

      Vymazat
    3. To mě docela šokuješ. Že by ji nějak změnili? Nebo snad neumí vyrobit dvě stejné houbičky? Vážně nevím, co si o tom mám myslet. Každopádně díky za info :)

      Vymazat
  10. Super rozpísané👍👍 Fak premýšlam nad tým, či si kúpiť hubku od Ebelin z dm alebo nie. :D Oproti tomu originálnemu BB je to určite neporovnatelne lacnejšie ale aj tak 4 eurá je dosť :D takže uvidím :D :D každopádne, super článok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, názory na houbičky se různí. Chce to asi vyzkoušet. Já mám ráda Ebelin, Real Techniques i BB, ale nejčastěji asi poslední dobou sahám po RT nebo BB.

      Vymazat
  11. Hezká recenze :-) .... já osobně jsem si koupila jako první v DMku,ale pak jsem si koupila jednu v clarie's za 119 Kč a zdá se mi lepší :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem nevěděla, že se dá sehnat houbička na make-up i v Claire's. Díky za tip :)

      Vymazat
  12. Perfektná recenzia. Na základe tvojho odporúčania a krátkej trvácnosti som sa rozhodla neinvestovať do BB. Práve som vyskúšala hubku od Ebelin a ešte môžem dodať k tvojej recenzii, že po tom ako som na jednu polku tváre zapracovala make up s hubkou a na druhú som iba vklepkala prstami make up, tak po asi pol hodine môžem povedať, že aj pocitovo je to rodiel lebo keď prejdem prstami po tej polovici tváre, kde som make up iba vklepkala prstami, cítim taký film ako keby mastný na tvári kdežto na druhej, kde som použila hubku vôbec taký film necítim a na pohľad je určite tvár prirodzenejšia :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za info a zpětnou vazbu :)Jsem ráda, že jsi s houbičkou spokojená.

      Vymazat

Děkuji za všechny krásné komentáře.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...